General Safety Regulation Hakkında
General Safety Regulation (GSR) Avrupa Birliği (AB) tarafından kara yolu güvenliğini artırmak amacıyla yürürlüğe konulan bir düzenlemedir. GSR, motorlu taşıtların, sürücülerin ve yolcuların güvenliğini sağlamak için yeni güvenlik özelliklerinin araçlarda zorunlu olarak bulunmasını gerektirir. Bu düzenlemeler, tüm yeni araç tipleri ve mevcutta üretilern araç modelleri için kademeli olarak uygulanır.
1.Kazaları Önlemek: Gelişmiş güvenlik sistemleri ve teknolojileri zorunlu kılarak kazaların önlenmesini hedefler. Buna örnek olarak, otomatik acil durum frenleme (AEB), şerit takip yardımı (LDW), Akıllı Hız Asistanı (ISA) gibi teknolojiler gösterilebilir.
2.Yaralanmaları Azaltmak: Kaza anında yolcuların güvenliğini artırmak amacıyla güvenlik kemerleri, hava yastıkları ve diğer pasif güvenlik özelliklerini zorunlu kılar.
3.Savunmasız Yol Kullanıcıların Korunması: Yaya, bisikletli ve motosiklet sürücüleri gibi savunmasız yol kullanıcılarının (MOIS) korunmasına yönelik önlemler içerir.
4.Teknolojik Yenilikler: Otonom sürüşe yönelik teknolojilerin araçlarda yer almasını teşvik eder ve bu teknolojilerin güvenli bir şekilde geliştirilmesini sağlar.
GSR, araç güvenliği ile ilgili yeni standartları belirlerken, otomotiv sektöründeki yenilikleri de teşvik ederek kara yolu güvenliğini artırmayı amaçlamaktadır. OPENEYE olarak tüm OEM’ler için ve 2.th Manifacturer ( Üst Yapıcı) GSR ve ISA çözümlerini alternatif modellerle sunuyoruz. Daha fazla bilgi için Bize Ulaşın







01
UNECE R151 Blind Spot Information System
Avrupa Birliği’nin Genel Güvenlik Yönetmeliği (GSR) kapsamında yer alan bir zorunlu güvenlik özelliğidir. BSIS, araçların kör noktasında bulunan savunmasız yol kullanıcılarının tespit edip sürücüleri uyaran bir sistemdir. Openeye olarak araç tiplerine ve müşteri ihtiyaçlarına göre Kamera, Kamera + Radar Fusion’u ve Radar bazlı çözümler sunuyoruz. Daha fazla bilgi için
02
UNECE R159 Moving Off Information System
Avrupa Birliği’nin Genel Güvenlik Yönetmeliği (GSR) kapsamında yer alan bir zorunlu güvenlik özelliğidir.MOIS, aracın ön tarafında yayaları ve bisikletlileri tespit ederek sürücüyü uyaran bir sistemdir. M2, M3, N2 ve N3 sınıfı araçlar için, 0-10 km/saat hız aralığında çalışır. Sistem, kör noktadaki yayaları veya bisikletlileri optik, akustik, dokunsal veya birleşik bir sinyalle bildirir. Algılama alanı, aracın önünde 80 cm ile 3,7 metre arasındaki mesafeyi ve minimum 4,3 metre genişliği kapsar. Daha fazla bilgi için


03
Intelligent Speed Adaptation – (ISA)
Akıllı Hız Destek Asistanı (Intelligent Speed Adaptation – ISA), araçların hız sınırlarına uygun olarak seyretmesini sağlayan bir sistemdir. Bu sistem, sürücüye hız sınırını aşmaması konusunda uyarıda bulunur ve gerektiğinde hız sınırına uyulmasını aktif olarak sağlar.
ISA sistemi, EU 2019/2144 sayılı yönetmelik kapsamında Avrupa Birliği ülkelerinde zorunlu hale getirilmiştir. Bu yönetmelik, ISA sisteminin yeni araçlarda bulunmasını şart koşar ve araç güvenliğini artırmayı amaçlar. Daha fazla bilgi için

04
DDAW ve ADDAW
Avrupa Birliği’nin Genel Güvenlik Yönetmeliği (GSR) kapsamında yer alan bir zorunlu güvenlik özelliğidir. DDAW, (Sürücü Yorgunluk Dikkat ve Uyarı Sistemi) anlamına gelir. Bu sistem, sürücünün yorgunluk veya dikkatsizlik belirtilerini algılayarak sürücüyü uyarır. Regülasyonun 2026 itibari ile zorunlu hale gelecek 2. bölümü ADDAW dür. Yerleşik kameralar sürücünün davranışlarını, yüz ifadelerini ve göz hareketlerini izler. Yorgunluk, uyku ve dikkat kaybı tespit edildiğinde, sesli uyarılar, titreşimler veya görsel bildirimler aracılığıyla sürücünün dikkatini çeker. Amaç, sürücülerin yorgunluk nedeniyle kaza yapmasını önlemektir. Daha fazla bilgi için
05
UNECE R130 Line Departure Warning System
Avrupa Birliği’nin Genel Güvenlik Yönetmeliği (GSR) kapsamında yer alan bir zorunlu güvenlik özelliğidir LDW,
(Lane Departure Warning) yönetmeliği, araçlarda kullanılan Şerit Takip Uyarı Sistemleri (LDW – Lane Departure Warning Systems) ile ilgili düzenlemeleri belirleyen bir mevzuattır. Bu yönetmelik, Avrupa Birliği tarafından belirlenen araç güvenlik standartlarının bir parçasıdır. Daha fazla bilgi için


06
UNECE R 158 Rear Visibility and Detection
Geri görüş sistemleri, geri hareket ve park etme sırasında sınırlı görüş nedeniyle kaza riskini azaltmak için tasarlanmıştır. Bu sistem, sürücünün arka alanı izleyerek çevresindeki engelleri görmesini sağlar ve daha güvenli manevra yapmasına yardımcı olur.
Regülasyon gereksinimleri:
- Geri hareket ederken çarpışmaları önler.
- M2, M3, N2 ve N3 sınıfı araçlarda uygulanır.
- Geri vitese alındığında çalışır.
- Aracın arkasındaki 0.2m ila 3.5m mesafeyi kapsar.
- Aynı genişlikteki nesneleri tespit eder.
- Tespit edilen engeller hakkında sürücüyü sesli, görsel veya dokunsal sinyallerle uyarır.