Progressive Safety System

PSS – Progressive Safety System


İlerleyici Güvenlik Sistemi (DVS2)
Ekim 2024 itibarıyla, Büyük Londra’da Ağır Yük Araçları (HGV) kullanabilmek için gereken Doğrudan Görüş Standardı (DVS) izinleri önemli değişikliklere uğrayacak. Bu değişikliklerden en önemlisi, minimum yıldız derecelendirme gereksiniminin bir yıldızdan üç yıldıza yükseltilmesidir. Bu düzenleme, özellikle daha düşük yıldız derecesine sahip araçlar için güvenliğin artırılmasına yönelik bir adım olarak öne çıkmaktadır. Yeni düzenlemeye göre, izin almak isteyen bu araçların ek güvenlik ekipmanlarıyla donatılması gerekecek.

Güvenli İzin’den İlerleyici Güvenlik Sistemi’ne (PSS) Geçiş
Önceden, HGV’lerin ek güvenlik ekipmanları için aldığı izin “güvenli izin” olarak adlandırılıyordu. Ancak, Ekim 2024 itibarıyla bu izin, “İlerleyici Güvenlik Sistemi” (PSS) olarak yeniden adlandırılacaktır. Bu değişiklik, güvenlik standartlarını yükseltmeye yönelik daha geniş bir çabanın parçasıdır. PSS, en yeni teknolojik gelişmeleri içerdiği için bazı operatörlerin mevcut ekipmanlarını daha gelişmiş olanlarla değiştirmesi gerekebilir.


01

Progressive Safe System (DVS2)

PSS, teknolojide önemli bir değişiklik gerektirmektedir. Önceki güvenli izin, sadece aracın yan tarafında engel tespit sistemlerini zorunlu kılarken, İlerleyici Güvenlik Sistemi (PSS), aracın ve savunmasız yol kullanıcısının (VRU) hareketlerine dayalı olarak çarpışma tahmini yapabilen bir teknoloji talep etmektedir. Bu tahmin, bir çarpışmanın kaçınılmaz olup olmadığını belirlemede kritik öneme sahiptir. Ayrıca sistem, duruma ilişkin ciddiyeti sürücüye bildirmek için belirli bir alarm stratejisi de içermektedir.

Progressive Safe Sistemine yeni eklemeler

02

Aktif Yan Sensör Sistemleri

UNECE Yönetmeliği 151 ve 159 ile DVS Gereksinimlerinin Farkları
UNECE Yönetmeliği 151 ve 159 ile DVS gereksinimleri farklı algılama alanlarına sahiptir. Yönetmelikler, yan ve ön algılama için belirli boşluklara izin verirken, DVS aracın yanına ve burnuna kadar algılama yapılmasını zorunlu kılar. Genel Güvenlik Yönetmelikleri (GSR), tüm aracın homologasyonunu referans alır. Bu nedenle, Yönetmelik 151 ve 159’a uygun bir ürün, satış sonrası aşamada DVS’yi karşılamayabilir.

03

Ön Algılama Sistemi veya (MOIS) şunları gerektirir:

UNECE Yönetmeliği 151 ve 159 ile DVS gereksinimleri farklı algılama alanlarına sahiptir. Yönetmelikler, yan ve ön algılama için belirli boşluklara izin verirken, DVS aracın yanına ve burnuna kadar algılama yapılmasını zorunlu kılar. Genel Güvenlik Yönetmelikleri (GSR), tüm aracın homologasyonunu referans alır. Bu nedenle, Yönetmelik 151 ve 159’a uygun bir ürün, satış sonrası aşamada DVS’yi karşılamayabilir.